Daca aveti nevoie sa dovediti unor parteneri de afaceri sau institutii ca sunteti la zi cu obligatiile catre stat, atunci veti avea nevoie de un Certificat de Atestare Fiscala pentru persoane juridice. Certificatul se obtine de la Administratia Financiara pe raza caruia aveti sediul social.
Aveti nevoie de urmatoarele:
1. Cerere tip in 2 exemplare (gasiti model actualizat pentru 2012 aici)
2. Declaratie “control” (gasiti model aici)
3. Declaratie “reglare fisa fiscala” (gasiti model aici)
4. Copie CUI
5. Timbre fiscale de 2 lei (atentie, nu se primesc mai mari, de 3 lei de exemplu)
6. – declaratie pe proprie raspundere ca societatea nu are deschise puncte de lucru cu cod fiscal (gasiti model aici)
sau
- certificate de atestare fiscala in original de la punctele de lucru stabile
7. delegatie pentru imputernicit (gasiti model aici)
8. copie CI a imputernicitului
9. dosar cu sina in care puneti toate documentele
Se pot solicita in cadrul cererii mai multe copii ale certificatului fiscal.
La depunerea dosarului vi se vor comunica in scris neconcordantele ce le aveti in fisa pentru evidenta sintetica pe platitor, si anume, declaratii lipsa, erori materiale, debite restante. Neremedierea neconcordantelor in termen de 30 de zile, duce la clasarea dosarului.
De la reglarea fisei sintetice (rezolvarea neconcordantelor comunicate), in termen de 5 zile lucratoare, vi se va inmana Certificatul de Atestare Fiscala, in numarul de copii originale solicitate, semnate, stampilate si timbrate.
Certificatul de atestare fiscala arata ca in acest model.
Cei care doresc sa se asigure ca firma lor e la zi in ce priveste obligatiile fiscale pot cere un Certificat de Atestare Fiscala, acesta fiind un pas in plus fata de fisa sintetica pe platitor.
ACTUALIZAT 18.01.2012: Cererea a fost modificata pentru a include si datorii ale statului catre companie, necesare pentru firmele care doresc sa acceseze fonduri europene si care sunt acceptate daca statul are de platit catre firma mai mult decat are de incasat. De asemenea, s-a modificat cerinta privind timbrele fiscale, de la 8 lei la 2 lei.
ACTUALIZAT 19.01.2012: S-a adaugat un document in lista celor necesare, si anume Declaratie “reglare fisa fiscala”, ceruta la Administratia Financiara a Sectorul 6.
ATENTIE 21.02.2014: Se pare ca fiecare Administratie Financiara are propria lista de documente cerute pentru emiterea Certificatului de Atestare Fiscala. Lista de mai sus era valabila in 2012 pentru AFP Sector 6. Intre timp acestia au redus lista de documente doar la cerere, imputernicire + copie CI si timbre fiscale. La polul opus, cei de la AFP Bragadiru solicita urmatoarele:
- Cerere tip in 2 exemplare
- Copie CUI
- Timbre fiscale de 2 lei (cate unul pentru fiecare copie ceruta)
- declaratie pe proprie raspundere ca societatea nu are deschise puncte de lucru cu cod fiscal (sau copie dupa certificatul de inregistrare daca aveti)
- delegatie pentru imputernicit
- copie CI a imputernicitului
- balanta la luna in curs (luna de raportare)
- dovada sediului social (contract inchiriere, comodat, cumparare, etc)
- dosar cu sina in care puneti toate documentele
[...] Imago Expert Consult – Blog Muncim incontinuu pentru rezolvarea tuturor problemelor !!!
« Obtinere Certificat de Atestare Fiscala [...]
cerere